2021-2024 m. darbotvarkė
Ankstyvasis ir bendrasis ugdymas
1.1. projektas
Visiems prieinamas, kokybiškas ankstyvasis ugdymas
1.1.1. veiksmai
Atlikti ikimokyklinio ugdymo infrastuktūros plėtros savivaldybėse vertinimą, nustatant esamos infrastruktūros pritaikymo ar naujos kūrimo galimybes ikimokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti.
Partneriai: SADM
1.1.2. veiksmai
Įgyvendinti priemones, kad į ikimokyklinį ugdymą būtų sėkmingai įtraukti vaikai iš socialinę riziką patiriančių šeimų ir / ar turintys specialiųjų ugdymosi poreikių.
Partneriai: SADM
1.1.3. veiksmai
Aprūpinti ugdymo įstaigas mokykliniais autobusais, skirtais vežioti ikimokyklinio amžiaus ir / ar specialiųjų ugdymosi poreikių turinčius vaikus.
Partneriai: SADM
1.1.4. veiksmai
Atnaujinti ikimokyklinio ugdymo turinį, atsižvelgiant į naujausias mokslines žinias ir tyrimus, ypatingą dėmesį skiriant bendrųjų kompetencijų ugdymui, taikant amžiaus tarpsnį atitinkančius metodus, ir knygų skaitymo kultūros formavimui.
1.1.5. veiksmai
Sukurti įrankius ankstyvajam vaiko poreikių įvertinimui ir nuoseklaus ir konstruktyvaus grįžtamojo ryšio apie vaiko ugdymą(si) ir individualią pažangą tėvams (globėjams) suteikimui, užtikrinant būtiną švietimo ir ugdymo(si) pagalbą.
1.1.6. veiksmai
Parengti metodines priemones įstaigų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas, veiklos stebėsenai vykdyti ir įdiegti tam reikalingus techninius sprendinius.
1.1.7. veiksmai
Sukurti įstaigų, vykdančių ikimokyklinio ugdymo programas, stiprinimo paketą, apimantį mokymąsi vieniems iš kitų (ang. peer-learning), ikimokyklinio ugdymo mokytojų kompetencijų atnaujinimą ir stiprinimą, aprūpinimą moderniomis darbo vietomis.
1.2. projektas
Visiems prieinama gera mokykla ir šiuolaikinis ugdymo turinys
1.2.1. veiksmai
Patvirtinti būtinuosius savivaldybių ir mokyklų stebėsenos rodiklius, vadovaujantis pažangiomis ES valstybių narių švietimo kokybės užtikrinimo praktikomis bei Geros mokyklos koncepcija, peržiūrėti mokyklų veiklos išorinio vertinimo ir įsivertinimo metodikas susitelkiant į rizikos vertinimą.
Partneriai: VRM, LSA
1.2.2. veiksmai
Teikti finansinę paramą ir ekspertinę-konsultacinę pagalbą mokykloms ugdymo kokybės skirtumams mažinti ir lygioms galimybėms užtikrinti.
Partneriai: VRM, LSA
1.2.3. veiksmai
Atlikus analizę, konsoliduoti mokymo(si) išteklius ir stiprinti švietimo kokybę savivaldybėse įdiegti pažangą skatinančią Tūkstantmečio mokyklų programą.
Partneriai: VRM, SM, LSA
1.2.4. veiksmai
Atnaujinti priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas stiprinant turinį ir susiejant su socialinio, emocinio ir sveikos gyvensenos, kūrybiškumo, pilietiškumo, kultūrine, komunikacine ir pažinimo kompetencijomis ir atskleidžiant tarpdalykinės integracijos galimybes.
1.2.5. veiksmai
Diegti į mokymąsi orientuotą mokinių pasiekimų vertinimą (formuojamąjį vertinimą), didinant vidinio mokyklų vertinimo palyginamumą ir sukuriant sąlygas ugdyti kiekvieno vaiko gebėjimus ir talentus.
1.2.6. veiksmai
Atnaujinti NVŠ koncepciją, kurioje būtų numatyta didesnė NVŠ ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programų įvairovė, kokybės užtikrinimo sistemų ir kompetencijų ugdymo plėtra.
Partneriai: KM
1.2.7. veiksmai
Atnaujinti NVŠ krepšelio finansavimo modelį, užtikrinantį ugdymo programų įvairovės plėtrą ir administracinės naštos teikėjams mažinimą.
1.2.8. veiksmai
Užtikrinti 80 proc. bendrojo ugdymo mokinių dalyvavimą bent vienoje neformaliojo švietimo programoje.
1.2.9. veiksmai
Sukurti mokinių ir mokytojų kompetencijų tobulinimo programą įgyvendinančią STEAM ugdymo ekosistemą, paremtą įveiklintų STEAM ugdymo atviros prieigos centrų, sustiprinto STEAM mokyklų tinklo bei įgalintų STEAM ambasadorių (inovatyvių mokytojų) tinklaveika.
1.2.10. veiksmai
Peržiūrėti švietimo pagalbos specialistų funkcijas ir jų darbo apmokėjimo sistemą, panaikinti atotrūkį tarp pedagoginių švietimo pagalbos specialistų ir mokytojų darbo užmokesčio.
1.2.11. veiksmai
Įgyvendinti priemonių įtraukiam ugdymui ir švietimo pagalbai kiekvienoje mokykloje užtikrinti paketą.
1.2.12. veiksmai
Sukurti nacionalinį metodinį konsultacinį centrą įvairiapusių raidos sutrikimų turintiems mokiniams, aprūpinti jį specialiosiomis mokymo priemonėmis, metodikomis ir pan.
1.2.13. veiksmai
Įgyvendinti priemones, skirtas mokymosi praradimams dėl COVID-19 pandemijos kompensuoti.
1.2.14. veiksmai
Patobulinti švietimo ir mokslo institucijų, mokytojų bei mokinių registrus, įtraukiant lituanistinio švietimo vykdytojus ir mokinius užsienyje.
Partneriai: URM
1.2.15. veiksmai
Sukurti ir įdiegti mechanizmą lituanistiniam švietimui (įskaitant lituanistinį švietimą etninėse žemėse ir lietuvių tremties vietose) skatinti ir remti.
Partneriai: URM
1.2.16. veiksmai
Patobulinti lietuvių kalbos mokymo programą ir sukurti lietuvių kalbos testavimo sistemą bei metodines priemones, pagrįstas kalbos mokėjimo lygiais ir pritaikytas mokymuisi tiesioginiu ir nuotoliniu būdu, sudarant galimybes užsienio lietuviams naudotis ir Lietuvoje sukurtais skaitmeniniais ištekliais.
Partneriai: URM
1.2.17. veiksmai
Sudaryti sąlygas lituanistinio švietimo vykdytojams užsienyje įgyti reikiamą kvalifikaciją ir ją tobulinti; pritaikyti Lietuvoje veikiančią mokytojų veiklos vertinimo sistemą lituanistinio švietimo vykdytojų užsienyje ar jiems grįžus į Lietuvą poreikiams.
Partneriai: URM
1.2.18. veiksmai
Atlikti švietimo politiką formuojančių ir įgyvendinančių institucijų, funkcijų, atsakomybių ir vadybos modelių peržiūrą. Modernizuoti valstybines informacines sistemas, teikiančias analitinius duomenis.
Partneriai: SADM, EIM
1.2.19. veiksmai
Stiprinti Nacionalinę švietimo agentūrą kaip kompetencijų centrą ir švietimo politiką įgyvendinančią instituciją.
1.2.20. veiksmai
Parengti Lietuvos kontekstą atitinkantį ir tarptautinėje erdvėje pasitvirtinusį dvikalbio ugdymo modelį ir diegti jį ikimokyklinio ugdymo įstaigose ir mokyklose, kuriose ugdymas vykdomas tautinių mažumų kalba.
Partneriai: KM, TMD
1.2.21. veiksmai
Užtikrinti sąlygas tautinių mažumų gimtosios kalbos mokymuisi naudoti atnaujintą ugdymo turinį atitinkančius vadovėlius, skaitmeninius išteklius ir stiprinti gimtosios kalbos mokytojų kompetencijas.
Partneriai: KM, TMD
1.2.22. veiksmai
Įgyvendinti priemones iš užsienio sugrįžusių ir atvykusių vaikų ir mokinių kalbinei integracijai ir adaptacijai Lietuvos švietimo sistemoje (vykdyti sugrįžusių vaikų kalbos tyrimus, rengti A1–B2 kalbos lygiais grįstą lietuvių kalbos programą, užtikrinti programos įgyvendinimo ir mokinių pasiekimų vertinimo sąlygas).
Partneriai: KM, TMD
1.3. projektas
Patraukli mokytojo darbo vieta ir pedagogų rengimo kompetencijos centrai
1.3.1. veiksmai
Atnaujinti mokytojo karjeros modelį, tobulinant mokytojų veiklos vertinimo sistemą.
1.3.2. veiksmai
Sudaryti pedagogo motyvavimo ir paramos paketą, suteikiantį galimybę tobulinti kvalifikaciją, įskaitant pedagogines stažuotes, įgyti kito dalyko ar pedagoginės specializacijos kompetencijų, siekti aukštesnio kvalifikacinio laipsnio (bakalauro ir / ar magistro).
1.3.3. veiksmai
Pasiekti, kad vidutinis mokytojų darbo užmokestis sudarytų 130 proc. šalies vidutinio darbo užmokesčio. Kitų pedagoginių darbuotojų darbo užmokestį didinti ne mažesniais tempais nei mokytojų darbo užmokestį.
Partneriai: SADM, FM
1.3.4. veiksmai
Atnaujinti pedagogų rengimo modelį, skatinantį išteklių telkimą, tinklaveiką, ugdymo mokslų vystymą.
1.3.5. veiksmai
Modernizuoti/atnaujinti pedagoginių studijų programas, pasinaudojant skaitmeninių technologijų priemonėmis, orientuojantis į platesnės specializacijos pedagogų rengimą, tarptautiškumą, bendradarbiaujant su stipriausiais pasaulio pedagogų rengimo centrais, ir didinant skirtingų sričių profesionalų dalyvavimą pedagoginių studijų programose.
Partneriai: URM.
1.3.6. veiksmai
Parengti nacionalinę ugdymo krypties mokslų tyrimų programą.
1.3.7. veiksmai
Sudaryti nacionalinių kvalifikacijos tobulinimo programų paketą, susietą su studijų kreditų kaupimu, apimantį šiuolaikinės didaktikos (atsižvelgiant į mokinių ugdymosi poreikių įvairovę), užsienio kalbų (ES darbo kalbų) ir kitas aktualias kompetencijų tobulinimo sritis.
1.3.8. veiksmai
Įgyvendinti pagalbos mokyklų vadovams paramos priemones, teikiant konsultacijas plėtojant mentorystės sistemą, karjeros planavimą.
Partneriai: LSA.
1.3.9. veiksmai
Įgyvendinti vadovų rengimo ir kompetencijų tobulinimo programas.
Partneriai: LSA.
1.3.10. veiksmai
Gerinti mokyklų vadovų darbo apmokėjimo sąlygas, siekiant, kad mažiausias mokyklos vadovo pareiginės algos koeficientas būtų 40 proc. didesnis už didžiausią mokytojo koeficientą.
Partneriai: FM, SADM.